Dar vienas eTwinning projektas
„Little Hands, Mega Structures!”
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė,
ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Irma Viliūnė
Spalio 7 d. „Kodėlčiukų“ grupės vaikai su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis – Kristina Kalinauskiene ir Irma Viliūne - startavo naujame eTwinning tarptautinio bendradarbiavimo projekte „Little Hands, Mega Structures!”. Projekte iš viso dalyvauja 29 pedagogai iš 6 šalių - Portugalijos, Graikijos, Rumunijos, Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos. Numatoma projekto pabaiga - 2025 m. gegužės mėn. 31 d.
Visą rugsėjo mėnesį vyko parengiamieji projekto darbai. Rugsėjo 23 d. ZOOM platformoje įvyko pirmasis nuotolinis projekto partnerių susitikimas. Jo metu projekto partneriai aptarė projekto įgyvendinimo planą, sutarė, kad kiekviena projekte dalyvaujanti įstaiga pristatys projektą savo mokinių tėvams ir gaus ugdytinių tėvų sutikimus, leidžiančius vaikams dalyvauti projekto veiklose. Rugsėjo pabaigoje projekto partneriai parengė apklausas mokytojams, mokiniams ir mokinių tėvams, kuriose buvo klausiama, ar dalyviai žino apie eTwinning programą; ar yra tekę dalyvauti tokioje programoje; kokia mokytojų ir tėvų nuomonė apie šios programos naudą vaikų ugdymui/si; ar savo namuose dalyviai rūšiuoja/ renka atliekas perdirbimui; kokie statiniai, jų nuomone, labiausiai domintų mažuosius projekto dalyvius ir kt.
Pirmąjį mokslo metų mėnesį projekto partneriai-pedagogai kūrė projektui logotipus bei plakatus, rengė projekte dalyvaujančių šalių, miestų ir mokyklų pristatymą bei išsirinko pirmąją „mega struktūrą“, su kuria mokiniai bus supažindinti.
Nuo spalio 7 d. iki spalio 11 d. vyko intensyvūs projekto logotipo ir projekto plakato rinkimai. Balsuoti galėjo projekte dalyvaujantys mokiniai ir jų tėveliai iš šešių šalių-partnerių. Mokytojos Kristinos Kalinauskienės kurtas logotipas pelnė daugiausia projekto dalyvių balsų bei simpatijų, todėl tapo nugalėtoju!
Projektas „Little Hands, Mega Structures!” – ekologinis projektas, skirtas stiprinti STEM dalykų integraciją į ugdomąjį procesą. Projekto metu mokiniai susipažins su tvarumo ir STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos) filosofijomis. STEM filosofija pagrįsta veikla padės mažiesiems lavinti kūrybiškumą, problemų sprendimo ir kritinio mąstymo įgūdžius, leis sužinoti apie perdirbamų atliekų panaudojimo galimybes ir šio proceso naudą gamtai. Vaikai susipažins su įspūdingiausiais pasaulyje architektūriniais statiniais – bokštais, tiltais, istoriniais pastatais ir kt. - naudojant „zero-waste“ metodą. Ikoniškos pasaulio struktūros bus atgaivintos panaudojant perdirbimui tinkamas medžiagas ir prikeliant jas antram gyvenimui.
Tikime, kad projekto „Little Hands, Mega Structures!” mažieji dalyviai – tai būsimi architektai ir aplinkosaugininkai! Mokymasis, kaip mūsų vaikai gali apsaugoti gamtą ir atkurti pasaulį, bus didelis žingsnis tiek jiems, tiek mūsų planetai. Dideli pokyčiai prasideda nuo mažų širdelių!
Projekto komanda: https://www.youtube.com/watch?v=ocQA1Td76d4