Šiaulių miesto penkiamečių iššūkiai viktorinoje „STEAMukai 2025“
Balandžio 16 d. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Trys nykštukai“ vyko penkiamečių ir jų pedagogų viktorina „STEAMukai 2025“, į kurią susirinko komandos iš Šiaulių miesto švietimo įstaigų – Šiaulių „Rasos“ progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus, lopšelių-darželių „Pelėdžiukas“, „Vaikystė“, “Trys nykštukai”.
Renginio organizatorės - Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ pedagogės – mokytoja metodininkė Kristina Kalinauskienė, vyresniosios mokytojos - Irma Viliūnė ir Aida Šimaitienė, mokytojos - Edita Gelžinė ir Jolita Jasulaitytė.
Renginys prasidėjo dalyvių prisistatymais. Renginio vedančiosios dalyvius supažindino su viktorinos taisyklėmis, eiga, užduotimis, taškų skaičiavimo sistema. Dalyvių laukė penkios įdomios užduotys. Už kiekvieną atliktą užduotį vaikai gavo po tašką-siurprizą, kurie viktorinos pabaigoje pavirto dalimi apdovanojimo už dalyvavimą renginyje.
Visų pirmiausia, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais ir QR kodų nuskaitymo programa, dalyviai turėjo išsiaiškinti temą. Po QR kodu buvo užkoduota eDėlionė, kurią sudėjus paaiškėjo, kad viktorinos tema yra „Kosmosas“. Po trumpo vaikų „Minčių lietaus“ apie kosmosą, viena po kitos buvo pateiktos užduotys. Jų metu vaikai tapo mokslininkais (S), t. y. atliko gamtos mokslų eksperimentą – į miltus lašindami vandenį vaizdavo dėmėtą Mėnulio paviršių, aiškinosi, kas yra Mėnulio krateriai, kaip jie susidaro. Komandų dalyviai buvo technologijų žinovais (T) – naudodami robotus bitutes keliavo po kosmosą ir aplankė visas 8 Saulės sistemos planetas, sužinojo jų pavadinimus. Dalyviams buvo pateikti programavimo lapai, kuriais vadovaujantis reikėjo paspausti rodykles ant bitutės tiksliai taip, kaip pažymėta užduočių lapuose.
Vėliau vaikų laukė inžinierinė užduotis (E) - iš LEGO kaladėlių pastatyti raketą. Meno užduotis (A) vaikus kvietė piešti netradiciškai, mediniais pagaliukais ant juodų gramdymo lapų kosmoso tema. Na, o matematikos užduotis (M) buvo susijusi su geometrija – iš spalvotų geometrinių figūrų reikėjo sudėlioti skraidančią lėkštę, suskaičiuoti panaudotas geometrines figūras, o jų kiekį pavaizduoti diagrama, nuspalvinant atitinkamą langelių skaičių.
Visos užduotys susijungė į vieną raktinį raidžių rinkinį – STEAM.
Renginio dalyviams buvo įteiktos padėkos, atminimo dovanėlės bei staigmenos, kurios slėpėsi taškus imituojančiose dėžutėse, o vaikus lydėjusioms mokytojoms – Šiaulių lopšelio-darželio “Trys nykštukai” direktoriaus pažymos apie metodinę veiklą.
Viktorinos „STEAMukai 2025“ metu vaikai tobulino savo mąstymo, skaitmeninio raštingumo, programavimo, meninius ir matematinius įgūdžius, samprotavo, mokėsi problemų sprendimo, telkė dėmesį, stiprino pasitikėjimą savimi ir gebėjimą dirbti komandoje.
Straipsnio autorės:
Jolita Jasulaitytė, Edita Gelžinė,
Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos
Irma Viliūnė, Aida Šimaitienė,
Šiaulių lopšelio-darželio “Trys nykštukai” ikimokyklinio ugdymo vyresniosios mokytojos
Kristina Kalinauskienė,
Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė